Zarządzanie nieruchomościami
Profesjonalne zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi
Profesjonalne zarządzanie i administrowanie nieruchomościami to wielkie wyzwanie, które wymaga wielu przemyślanych, zsynchronizowanych z sobą i osadzonych w prawie działań. By podejmować właściwe decyzje związane z nieruchomością, potrzebne jest doświadczenie i specjalistyczna wiedza z zakresu zarządzania, marketingu, prawa, ekonomii i rachunkowości, budownictwa.
MERIDA NIERUCHOMOŚCI proponuje Państwu usługi zarządzania, dostarczając pełny pakiet rozwiązań i gwarantując spokojne i komfortowe użytkowanie lokali przez właścicieli i mieszkańców.
Czynności zarządzania i administracji nieruchomościami podejmowane w ramach obsługi zarządzanych nieruchomości:
- kompleksowa obsługa prawna (tworzenie i analiza dokumentacji wspólnoty, obsługa prawna zebrań, reprezentowanie wspólnoty, porady i konsultacje prawne, pomoc w sprawach rękojmi i gwarancji, reprezentowanie w sprawach sądowych, reprezentowanie wspólnot w innych sprawach, prawne wsparcie zarządu)
- przejrzyste rozliczenia (sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych, prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów, prowadzenie i aktualizowanie ewidencji lokali i ich właścicieli, ustalanie wymiaru opłat, aktualizacja naliczeń za media, rozliczanie pobieranych zaliczek, wypełnianie i składanie deklaracji, prowadzenie windykacji i rozrachunków pomoc w uzyskaniu środków finansowych dotacji, kredytów)
- usługi administracyjne (rejestracja wspólnoty, aktualizacja danych, organizacja i obsługa zebrań wspólnoty, kalkulacja planów finansowo-gospodarczych reprezentowanie wspólnoty, wizje lokalne na terenie nieruchomości, opracowywanie i sprawdzanie dokumentów, przyjmowanie zgłoszeń i ich realizacja, współpraca z brokerem ubezpieczeniowym, przejmowanie dokumentacji od dewelopera lub poprzedniego administratora, pozyskiwanie ofert, ochrona danych osobowych)
- obsługa techniczna (bieżące prowadzenie księgi obiektu budowlanego, opracowanie harmonogramu i zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości, informowanie o zaleceniach wskazanych w protokołach okresowych przeglądów, dbanie o części wspólne – planowe działania utrzymaniowe, konserwacja i serwisy, pogotowie techniczne
- utrzymanie czystości i pielęgnacja terenów zielonych.